Egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk: teljesen megújult a DODO arculata! Frissebb és modernebb lett és emellett a mi színes egyéniségünket is jobban tükrözi. :) Most bemutatjuk az idáig vezető utat és az új arculatot is.
Mi volt az arculatváltás oka?
A cég indulása óta nagyon sok minden történt velünk. Folyamatosan fejlődtünk és változtunk, folyamatosan bővült a kínálatunk és a csapatunk is. Jelenleg több mint 10.000 termékünk közül válogathatsz a webáruházunkban és számos izgalmas projektben és együttműködésben vettünk részt az évek során.
Ezért úgy döntöttünk, ideje váltani: elengedjük a korábbi arculatunkat és egy színesebb változatra cseréljük, mely jobban kifejezi a DODO sokszínűségét!
Goodbye DODO HOME, hello DODO
Na de ne ugorjunk annyira előre, mert van itt egy kis apróság a nevünkkel is...
2017-ben DODO HOME néven, a www.dodohome.hu webcímmel indultunk. Később átváltottunk a www.dodo.hu domainre, amiről anno itt írtunk.
Mindig is egy rövid, egyszerű, könnyen megjegyezhető brandet szerettünk volna. Viszont innentől bajban voltunk: keveredett a "DODO HOME", a "DODO" és a "DODO.HU" elnevezés is. Már mi sem tudtuk néha, hogy is hívnak minket. :)
Eközben már azt éreztük, hogy el akarjuk hagyni a ‘HOME’ részt. Feleslegesnek tűnk. Úgy gondoltuk, hogy már nem kell megmagyaráznunk, hogy mivel foglalkozunk: a DODO ismertsége elérte azt a szintet, ahol már mind a lakberendezés iránt nyitott internetezők, mind a szakma képviselői megismertek minket.
Ezért vettünk egy nagy lélegzetet és elengedtük a múltat. A nevünk mostantól csak simán "DODO"!
Még több színt!
Emellett a régi arculatban a fekete-fehér színek még a "DODO zölddel" kombinálva is nagyon kevés lehetőséget biztosítottak a kreativitásunk kiélésére. Több színt akartunk, amiket szabadon használhatunk. Így született meg elsőként a "gradiens" ötlete, melyből kb. 50 korábbi variáció készült, mire megtaláltuk a tutit.
A csapatunk ragaszkodott a már bevált DODO zöld szín megtartásához. Ez nem túl élénk, de mégis friss és nagyon jól jelképezi a növényeket, a természetességet, ami gyakran jellemző a termékeinkre.
Ehhez csatlakozott egy erős lila, melyről a levendula, a tavasz, az öröm, a nyitottság jut eszünkbe. Az átmenetben pedig megjelent egy diszkrét, alig feltűnő kék, mely az eleganciát, a letisztultságot csempészi bele.
Végül ő lett a nyertes:
Egy szimbólum, ami kifejez minket
Szerettünk volna egy letisztult szimbólumot, ami önmagában is megállja a helyét és elmondja, hogy mivel foglalkozunk. Rengeteg korábbi verzió készült, mire végül megérkeztünk.
Ez lett a "DODO házikó", ami az otthonteremtésre és a lakberendezésre utal. Azért szeretjük, mert már önmagában is egy design csavar, hiszen csak egy darab vonalból áll.
Letisztult és minimalista - úgy éreztük, hogy ehhez már nem kell semmit sem hozzáadni és már nincs mit elvenni sem. Eközben egyértelmű és határozott az üzenete: fiatalos, modern internetes cég vagyunk, akik a harmonikus otthon megteremtésével foglalkoznak.
És ez hogy áll ez mind össze?
A grafikusunk (Dobák Zsolt, akinek innen is köszönjük a sok belefektetett időt és munkát :) elmondása szerint a DODO névvel könnyű dolga volt, hiszen összesen 2 féle betű van benne. Ezt aztán nem kellett túl bonyolítani. :) Megmaradt a minimalista fekete-fehér összhatás, de jóval letisztultabb és olvashatóbb lett.
Ez egészült a gradienssel, mellyel sikerült a becsempésznünk a játékosságot és a cégünk sokszínűségét, valamint a DODO házikóval, ami pedig a termékeinkre utal. A szlogenünk pedig változatlan maradt: "Designban Otthon".
Mi nagyon szeretjük a végeredményt és reméljük, hogy nektek is tetszik!