Utálod az irodád? Nem vagy vele egyedül! A munkavállalók közel fele elégedetlen! Ezen változtatni viszont közel sem annyira drága, mint elsőre gondolnánk, derült ki a DODO HOME 2019-es Nagy Irodabútor Felméréséből.
Te hogy érzed magadat abban az irodában, ahol dolgozol? A DODO HOME design bútor webáruház idén összeállított egy kérdőívet, amiben arra keresték a választ, hogy a magyarok hogyan értékelik azt az irodát, ahol a mindennapjaikat töltik. A kérdések természetesen a bútorokra vonatkoztak, többféle szempontot figyelembe véve: kényelem, minőség, praktikum - minden, ami hozzátesz a megfelelő komforthoz.
A kérdőív a DODO HOME Facebook oldalán volt megtalálható és a több, mint 1700 kitöltésnek hála nagyon jó minta született a válaszokból. Ha Te is kíváncsi vagy, milyen eredménnyel zárult a felmérés, olvass tovább!
A felmérésben összesen 1719-en mondták el a véleményüket, közülük 1580-an végeznek irodai munkát, a statisztika az ő válaszaikat vette figyelembe. Az első kérdések a következők voltak:
- Mennyire vagy elégedett irodád berendezésével?
- Mennyire találod kényelmesnek irodád berendezését?
- Mennyire találod praktikusnak irodád berendezését?
A kitöltők Likert skálán adták meg válaszaikat, a válaszokon az értékelésnél az áttekinthetőség érdekében adatredukció történt, melyben a Likert-skála 1-2-es érték a nem-ként, a 4-5 értéket igen-ként, a 3-as értéket pedig semlegesként szerepel - így nem kap helyet a grafikonokon.
A munkavállalók közel fele elégedetlen
A felmérés azt mutatja, hogy az irodában dolgozók nagyjából fele-fele arányban elégedettek, illetve elégedetlenek irodájuk berendezésével.
(forrás: DODO HOME)
Magasabb pozíció, jobb iroda?
Az ember azt gondolná, hogy na persze, bezzeg a főnök irodája jobb. De nem ez a helyzet. Legalábbis az elégedettséget tekintve. Az eredmények azt mutatják, hogy a közép-, és felsővezetők még az átlagnál is jóval elégedettlenebbek saját irodájukkal.
(forrás: DODO HOME)
A vállalkozók körében a legjobb a helyzet, nekik több mint 80%-uk elégedett.
“Az eredmény nem meglepő, hiszen a vállalkozók legtöbbször egyszemélyben döntenek irodájuk berendezéséről, míg a nagy cégeknél minden standardizálva van. Emiatt a berendezés nem alkalmazkodik az egyéni igényekhez.” - kommentálta Vitvera Gábor, a DODO HOME ügyvezetője.
Kényelmes, vagy praktikus?
Milyennek kell lennie egy irodának? Leginkább praktikusnak és kényelmesnek. És nem is teljesítenek ebben olyan rosszul a magyar irodák. Főleg, ami a praktikumot illeti. A dolgozók több, mint 60%-a nyilatkozott úgy, hogy praktikusnak találja munkahelyét.
(forrás: DODO HOME)
És mi a helyzet a kényelemmel? Itt már egy kicsit árnyaltabb a kép. Csupán egy vékony, 51%-os többség mondja kényelmesnek az irodáját.
(forrás: DODO HOME)
Szóval a munkahelyek inkább praktikusak, mint kényelmesek. Ez talán rendben is van így, hiszen végülis dolgozni járunk be, nem pedig ejtőzni, ugyanakkor a kényelmes irodai berendezés javíthatja dolgozóink alaphangulatát.
A legtöbben széküket cserélnék ki, ha tehetnék
A válaszadók többsége a széket és az íróasztalt cserélné ki irodájában, vagyis a két legfontosabb bútordarabot. Dobogós még a tárolószekrény, és akadnak szép számmal olyanok is, akik mindent cserélnének szívük szerint. (Bár nem bútordarab, de mivel a kérdőíven volt szabadszavas mező, ezért páran itt is jelezték, hogy szerintük bizony itt lenne az ideje a nyomtató cseréjének is.)
(forrás: DODO HOME)
Mi az elégedettség ára?
Vagyis mennyit kellene költeni a munkavállalók szerint irodájukra, hogy maximálisan elégedettek legyenek?
A legtöbben megelégednének 100-200 ezer forint értékű új bútorral, maximum 500 ezer forintos ráfordítással pedig a munkavállalók döntő többsége, 97,5%-a, is elégedett lenne.
(forrás: DODO HOME)
Azt, hogy ez a ráfordítás megéri-e, egy-egy cég maga dönti el. Mindenesetre akár HR szempontból is megfontolandó, hogy ezt az összeget új irodabútorra, vagy esetleg a dolgozók pótlását segítő álláshirdetésre költik majd a jövőben.